تصویر اتوبخار فیلیپس مدل GC4511/40

اتوبخار فیلیپس مدل GC4511/40

Philips GC4511/40 Steam Iron

تولید کننده: Tefal
(اختیاری)
(اختیاری)
۰ تومان

نقد و بررسی اجمالی

به نظر می‌رسد پیشرفت «فیلیپس» در عرصه‌ی طراحی اتو تمامی ندارد و هرروز شاهد محصولاتی فریبنده‌تر از این برند خواهیم بود. «GC4511/40» یکی از اتوهای سری Azur Performer Plus بوده که به‌شدت دوست‌داشتنی است. این محصول 2400واتی به کفی از جنس استیم گلاید پلاس مجهز شده که نمونه‌ای آپدیت‌شده از استیم گلاید سابق به حساب می‌آید. وزن 1.4 کیلوگرمی GC4511/40 نیز جهت اتوکشی راحت البسه، ایدئال به نظر می‌رسد. این اتو قادر است 45 گرم در دقیقه بخار را به صورت پیوسته تولید کند و با دکمه‌ی قرارگرفته روی آن، قادر خواهید بود توده‌ای از بخار به میزان 180 گرم در دقیقه را برای باز شدن چین‌و‌چروک‌های سخت البسه آزاد کنید. از ویژگی‌های متمایزکننده‌ی این اتو می‌توان به امکان استفاده از آب شهری در مخزن این اتواشاره کرد. سیستم رسوب‌زدایی خودکار این دستگاه با فشردن دکمه‌ی Calc Clean که در کنار دستگاه قرار دارد، فعال می‌شود و تمامی رسوبات داخل مخزن و در قسمت سوراخ‌های کفی اتو را می‌کند. در قسمت انتهایی دستگاه یک قسمت زردرنگ وجود دارد که رسوبات، داخل این قسمت جمع می‌شود و با خارج‌کردن آن می‌توان تمامی رسوبات را خالی کرد.

 

نقد و بررسی تخصصی

افراد با لباس‌های اتوکشیده و مرتب همواره نشان می‌دهند که به تمیزی و آراستگی اهمیت می‌دهند. لباس‌ها بعد از شست‌وشو با دست یا ماشین لباس‌شویی، حتی آن‌ها که دارای برنامه‌ی پیشرفته هستند، درنهایت چروک شده و نیازمند اتوکشی می‌شوند. اتوکردن در گذشته، یکی از کارهای دشواری بود که با پیشرفت دستگاه‌های اتو به کاری ساده تبدیل ‌شده است. اتوهای بخار خانگی به‌سرعت آماده‌ی کار شده و با عملکرد بخاردهی قدرتمند لحظه‌ای یا مداوم و آرام، لباس‌ها را به‌راحتی اتو می‌کند. در این میان، فیلیپس GC4511/40 را به بازار عرضه کرده است تا رقیبی مهم برای سایر برندهای این بازار محسوب شود.

بدنه و ظاهر

بدنه‌ی دستگاه از پلاستیکی باکیفیت ساخته ‌شده است. ترکیب رنگ این دستگاه سفید و قرمز است. در قسمت پشتی، پایه‌هایی طراحی‌ شده است که ایستایی مناسبی برای عمودی نگه‌داشتن اتو ایجاد می‌کند. مخزن آب دستگاه، جلوی آن واقع شده است. کافی است درپوش مربوطه را کشیده تا از بدنه جدا شود و مجرای ورودی آب دیده شود؛ مخزن نگه‌داری آب در این اتو 300 سی‌سی است. این اتو با آب شهری کار می‌کند و به خاطر مکانیزم ویژه‌ی رسوب‌زدایی، هیچ نیازی به استفاده از آب تصفیه‌شده و آب مقطر یا امثال آن‌ها نیست.

سیم برق به طول 2 متر با روکش پارچه‌ای است. این روکش بافته‌شده، مانع از قطع سیم در اثر خم و‌ راست شدن می‌شود. در انتهای سیم برق، از دوشاخه‌ی ساده‌ی پرسی استفاده‌ شده است. انتهای دیگر سیم برق که به دستگاه متصل می‌شود، به یک محافظ پلاستیکی وارد می‌شود که ساختاری ویژه دارد. این قسمت از اتو، قابلیت حرکت و چرخش دارد، برای اینکه سیم برق در محل اتصال به بدنه‌ی دستگاه قطع نشود و دوام بیشتری داشته باشد.

بخاردهی

آب اضافه‌شده می‌تواند به بخار تبدیل شود. برای آغاز بخاردهی، دکمه‌ی مربوطه از حالت خاموش به روشن منتقل می‌شود و بخار، به‌صورت دائم خارج می‌شود. درصورتی‌که به بخارآب با فشار زیاد نیاز باشد، از دکمه‌ی زیرین دستگیره‌ی اتو استفاده می‌شود که می‌تواند 180 گرم بخار را در دقیقه از اتو خارج کند. درصورتی‌که دمای اتو به حد کافی نرسیده باشد و دکمه‌ی "بخار لحظه‌ای" فشار داده شود، ممکن است مقداری آب به‌صورت قطره از اتو بیرون بریزد؛ درغیراین‌صورت چکه یا نشت آب از بدنه و منافذ اتو اتفاق نمی‌افتد. این اتو توان بخاردهی عمودی هم دارد. برای این کار کافی است دمای اتو در ماکزیمم و روی علامت بخاردهی عمودی تنظیم شود و دکمه‌ی بالایی دستگاه روی خاموش قرار گیرد. حالا با عمودی‌گرفتن اتو و فشردن دکمه‌ی بخار لحظه‌ای، می‌توان از بخاردهی عمودی دستگاه استفاده کرد.

تنظیمات

اگر نیاز به خیس‌کردن پارچه باشد، می‌توان از دکمه‌ی اسپری آب استفاده کرد. این دکمه در بالای اتو و جلوی دستگیره تعبیه ‌شده است و با فشاردادن آن، آب از منفذی نزدیک به نوک اتو روی لباس یا پارچه اسپری می‌شود.

دمای اتو با استفاده از چرخ میانی دستگاه که زیر دستگیره تعبیه‌ شده است تنظیم می‌شود. این چرخ تنظیم دما از Min تا Max نشانه‌گذاری شده است. تنظیم دما برای پارچه‌های مختلف، از مهم‌ترین اقداماتی است که کاربر باید انجام دهد؛ چراکه اتوکشی با دمایی زیاد که مناسب پارچه نیست، باعث برق‌افتادن، آب‌شدن یا حتی سوختن پارچه می‌شود. اگر کاربر به جنس پارچه اطمینان ندارد، بهتر است از دمای کم و بخار زیاد استفاده کند. برای صاف‌کردن پارچه‌ها، بخار گرم مهم‌تر از کفی داغ اتوست.

Calc CLEAN

دکمه‌ی Calc Clean که در کناره‌ی اتو تعبیه ‌شده است، برای پاک‌کردن منافذ اتوست. استفاده از آب شهری باعث جرم‌گرفتن منافذ اتو می‌شود. برای پاک‌کردن اجرام ته‌نشین‌شده، هر یک یا دو ماه یک‌بار از این دکمه استفاده می‌شود. جرم آهکی آب به‌مرور در مخزن زردرنگ پشتی دستگاه ذخیره می‌شود و با آزادکردن ضامنش، از دستگاه بیرون آمده و به‌راحتی خالی می‌شود.

کفی

اتوبخار فیلیپس مدل GC4511/40 توانی معادل 2400 وات دارد. این توان زیاد، صرف داغ‌کردن سریع کفی و آماده‌سازی اتو برای بخاردهی می‌شود. برق ورودی مناسب این دستگاه، برقی با ولتاژ 240-220 است. در ساخت کفی GC4511/40 از تکنولوژی و آلیاژ ویژه استیم گلاید پلاس استفاده شده است. وجود منافذ متعدد در کناره‌ها و نزدیک به نوک اتو باعث پخش یکنواخت بخار زیر اتو می‌شود. نوک اتو نیز طراحی خاص سه‌گوش دارد تا به همه جای لباس دسترسی داشته باشد؛ مثلا فاصله بین دکمه‌های پیراهن مردانه.

جمع بندی

اتوبخار فیلیپس مدل GC4511/40 در بازار اتوهای بخار خانگی، محصولی باکیفیت است. این اتو رقیبی سرسخت در مقابل محصولات سایر شرکت‌ها و دیگر اتوهای تولید‌شده‌ی فیلیپس است. قدرت مانوور بالا، طراحی ارگونومیک، توانایی زیاد در تولید بخار و از همه مهم‌تر قابلیت رسوب‌زدایی ویژه، این محصول را به یکی از انتخاب‌های سنجیده‌ و همیشگی خریداران تبدیل کرده است.

جنس کف استیم گلاید پلاس
تنظیم میزان بخاردهی بله
سيستم قطع خودکار خیر
مخزن آب بله
گنجایش 300 میلی لیتر
اسپری آب بله
سیستم ضدچکه بله
بخاردهی عمودی بله
سیستم ضد رسوب بله
مخزن رسوب بله
بخاردهی پیوسته 45 گرم در دقیقه
بخاردهی لحظه ای 180 گرم در دقیقه
طول کابل برق 2 متر
سیم گردان بله
ولتاژ برق ورودی 220-240 ولت
توان مصرفی 2400 وات
سایر ویژگی ها - دارای دستگیره بافت دار جهت در دست گیری راحت - قابلیت self clean - 20% مصرف انرژی کمتر - میزان متغیر بخاردهی
وزن 1.412 کیلوگرم
نوع بخار
نظر خودتان را بنویسد
  • تنها کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نظر بنویسند