تصویر سرخ کن بدون روغن فیلیپس مدل HD 9240

سرخ کن بدون روغن فیلیپس مدل HD 9240

تولید کننده: Philips
وضعیت کالا: 984 موجود در انبار
کد کالا: GDCHN3134
(اختیاری)
۱۶,۸۱۶,۴۰۰ تومان

سرخ‌کن «فیلیپس» مدل «HD9240» یکی از سرخ‌کن‌های سری Airfryer شرکت فیلیپس است که زیبایی و کارایی را با هم دارد. این سرخ‌کن با رنگبندی مشکی و براق، ظاهری بسیار زیبا دارد و دسته‌ی ارگونومیک آن این زیبایی را بسیار بیشتر می‌سازد. ظرف روغن و مخزن این سرخ‌کن در نیمه‌ی پایینی قرار دارد و با دستگیره از بدنه خارج می‌شود. داخل این مخزن، سبد توری نیز قرار دارد که می‌توان مواد غذایی را در آن قرار داد. ظرفیت این مخزن به حدی است که به‌راحتی می‌توان یک وعده‌ی غذایی خانواده‌ای کم‌جمعیت را در آن تهیه کرد. توان بالای سرخ‌کن فیلیپس مدل HD9240 و تکنولوژی به‌کاررفته در آن امکان تهیه‌ی غذای سالم و تقریبا بدون روغن را فراهم می‌آورد تا طعم واقعی مواد غذایی حفظ‌شده و روغن اضافه وارد آن نشود. با استفاده از نمایشگر دیجیتال و لمسی جلوی دستگاه، می‌توان تمام امکانات آن را در اختیار گرفت و دما، زمان شروع و پایان فعالیت دستگاه را تعیین کرد. فیلیپس سال‌هاست در سراسر جهان در زمینه‌ی تولید لوازم‌خانگی برقی کوچک و بزرگ فعالیت می‌کند و تهیه‌ی دستگاه‌های باکیفیت برای زندگی راحت و سالم همواره مدنظر طراحان این شرکت بوده است.

همه‌ی ما عاشق غذاخوردنیم و غذاهای فست‌فودی از خوشمزه‌ترین تفریحات ما هستند. کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که بتواند پیشنهاد چندتکه مرغ سوخاری همراه با مقداری چیپس سیب‌زمینی را رد کند. غذاهای سرخ‌کرده ذاتا خوشمره‌اند؛ گویا از هم‌نشینی ماده‌ی خام با روغن داغ، طعمی بهشتی در آن‌ها تزریق می‌شود. برای خوردن یک وعده‌ی غذای این‌چنینی یا می‌توانید شال و کلاه کنید، به یک رستوران یا فست‌فود بروید و دلی از عزا دربیاورید یا اینکه یک سرخ‌کن خانگی تهیه کنید و به این ایده‌ی مادرانه که می‌گوید هر غذایی از نوع خانگی‌اش خوشمزه‌تر است، وفادار بمانید. مدت‌هاست که سرخ‌کن‌‌ها تولید شده‌اند و در تمام این مدت از ایده‌ی ساده‌ی قرارگرفتن حجم زیادی از روغن در مجاورت یک المنت استفاده کرده‌اند. تمام کسانی که این نوع از سرخ‌کن‌ها را در خانه دارند به یک دلیل ساده، به‌ندرت و شاید سالی یک‌بار از این دستگاه استفاده می‌کنند. دلیل هم این است که باید حجم زیادی از روغن را در هر وعده مورد استفاده قرار داد و روغن حرارت‌دیده را هم باید دور ریخت. سرخ‌کن‌های سنتی به این دلیل اصلا توجیه اقتصادی ندارند و غذای آن‌چنان سالمی هم تحویل نمی‌دهند. موادغذایی پخته‌شده در سرخ‌کن سنتی، مقداری زیادی روغن به خود جذب می‌کنند و به‌راحتی می‌توانند به افزایش کلسترول بد خون منجر شوند. ولی اگر بخواهیم همان غذاها را با تخفیف ۸۰ تا ۹۰ درصدی در مضربودن وارد بدنمان کنیم، تکلیف چیست؟ خیلی ساده باید برویم و یک سرخ‌کن کم‌روغن بخریم! سری جدیدی از سرخ‌کن‌ها توسط فیلیپس (Philips) با نام Viva و Avance معرفی شده ‌است که می‌توانند با مقدار کمی از روغن، کیفیتی مشابه سرخ‌کن‌های قدیمی و پرروغن ارائه دهند. فیلیپس می‌گوید این سرخ‌کن تا ۸۰ درصد در مصرف روغن صرفه‌جویی می‌کند.

سرخ‌کن HD9240 در شمایل یک کپسول بزرگ است و از پلاستیک باکیفیتی ساخته شده ‌است. حجم محفظه‌ی سرخ‌کن 3 لیتر است؛ محفظه‌ی سرخ‌کن شامل یک سینی با تفلون نچسب است که تحت هیچ شرایطی غذا به آن نمی‌چسبد. سینی به صورت کشویی در قسمت پایینی دستگاه جا می‌خورد و به کمک یک دستگیره‌ی عایق حرارت در جای خود محکم می‌شود. سینی سرخ‌کن در قسمت داخلی، به یک توری فلزی مجهز شده تا روغن ماده‌ی غذایی از آن رد شود و درون سینی بچکد؛ درنتیجه غذای سالم‌تری حاصل می‌شود. این توری با فشردن یک دکمه از سینی اصلی جدا می‌شود. اما طراحی دستگاه طوری است که دستگیره‌ سینی سرخ‌کن مستقیما به این توری فلزی وصل شده و فشردن دکمه‌ی Release توری از ظرف زیری جدا می‌شود.

در قسمت جلویی دستگاه، یک نمایشگر و تعدادی دکمه‌ی لمسی وجود دارد. این کلیدها به ترتیب برای تنظیم دما، مدت زمان پخت، شروع به کار و روشن و خاموش کردن دستگاه استفاده می‌شوند. یک دکمه نیز برای ذخیره‌کردن تنظیمات دلخواه شما وجود دارد. در این حالت دیگر به تنظیم دستی دما و زمان نیازی ندارید و با فشردن یک دکمه همه‌ی این تنظیمات فراخوانی و اجرا می‌شوند.

زمانی که مشغول صحبت با اعضای خانواده هستید یا پس از روشن‌کردن سرخ‌کن با دوستتان تماس گرفته‌اید، صدای فن مزاحم مکالمه‌تان نخواهد شد.چرخش فن در حین کار، باعث ایجاد صدایی می‌شود که به وضوح قابل شنیدن است؛ اما صدا آن‌قدر زیاد نیست که نتوان تحملش کرد. همین‌طورکه فن دستگاه، هوای داغ را درون محفظه‌ی سرخ‌کردن به گردش در می‌آورد، بخشی از این هوا هم از قسمت پشتی خارج می‌شود تا بوی نامطبوع سرخ‌شدن با غذا همراه نشود. سیم برقی که از پشت بدنه خارج می‌شود، قابل جمع‌شدن درون بدنه است تا بلندی آن دست‌وپاگیر نباشد.

خوبی سرخ‌کن HD9240 در این است که یک‌بار دستگاه را روشن می‌کنید و هنگامی که کار تمام شد، غذای‌تان را تحویل می‌گیرید. نیازی به چک‌کردن‌های مرتب و هم‌زدن وجود ندارد و تنها کاری که انجام می‌دهید، صادرکردن دستور شروع در ابتدا و درآوردن غذا از سرخ‌کن در پایان کار است. از HD9240  می‌توان برای پختن خوراک سوسیس، ناگت و شنیتسل خیلی خوب بهره برد. نه فقط این مواد، بلکه تمام غذاهای نیمه‌آماده و نیمه‌سرخ‌شده، با طعمی استثنایی از سرخ‌کن خارج می‌شوند. این اتفاق در مورد سیب‌زمینی نیمه‌سرخ و سیب‌زمینی خام به وضوح دیده و حس می‌شود. سیب‌زمینی نیمه‌آماده، خیلی تُرد و خوشمزه می‌شود. در صورت استفاده از سیب‌زمینی تازه خلال شده باید زمان سرخ‌شدن را بیشتر کرد.

HD9240 در سرخ‌کردن مرغ خیلی خوب عمل می‌کند و در عین سرخ‌کردن لایه‌ی بیرون و مغزپخت‌کردن لایه‌های درونی، رطوبت مرغ را هم حفظ می‌کند. این دستگاه سینه و ران مرغ را خشک نمی‌کند و در تست‌هایمان توانستیم چنین پختی را از مرغ تحویل بگیریم. به غیر از مرغ می‌توان در مورد ماهی هم چنین کاری را تکرار کرد. ماهی و گوشت به خوبی سرخ می‌شوند؛ در مورد کدو و قارچ و بادمجان باید گفت اگر فقط قسمت روی آن‌ها را با مقدار بسیار کمی روغن چرب کنید، طراوت و زیبایی ورقه‌های سرخ‌شده در روغن را خواهید چشید.

برای استفاده از این دستگاه به اطلاعات خاصی نیاز ندارید و راه‌اندازی آن بسیار ساده است. وجود تایمر بزرگی که به‌راحتی می‌چرخد و درجه‌ی چرخان تنظیم دمایی که به‌سادگی در دسترس است، به راحتی کاربری منجر شده ‌است. دوم اینکه بدنه‌ی دستگاه از پلاستیکی ساخته شده که تمیزکردنش خیلی ساده ‌است و با یک دستمال نم‌دار هم می‌توان به اندازه‌ی روز اول تمیزش کرد. سوم اینکه قطعات داخلی دستگاه قابل شست‌وشو در ماشین ظرف‌شویی هستند.

سرخ‌کن HD9240 فیلیپس یک ابزار ضروری آشپرخانه نیست و بدون آن هم می‌توان زندگی راحتی داشت. ولی اگر مدتی از این دستگاه استفاده کنید قطعا از لوازم ضروری آشپزخانه‌تان خواهد شد. علاوه‌بر‌این HD9240 سبک زندگی شما را تغییر خواهد داد و وضعیت سلامت شما را بهبود خواهد بخشید. این دستگاه گنجایش زیادی دارد و امکان تهیه غذا برای افراد بیشتری را ممکن می‌سازد. HD9240  توسط شرکتی تولید شده است که کیفیت کالاهایش پیشاپیش تضمین شده است.

 

 

ابعاد 315x302x423 ميلي‌متر
وزن 7 کيلوگرم
ظرفیت 3 لیتر
توان مصرفی 2075 وات
قابليت تفکيک قطعات دارد
قابليت قطع خودکار دارد
صفحه نمايش دارد
محفظه جمع‌آوري سيم دارد
قابليت تنظيم حرارت دارد
جنس بدنه پلاستیک
مقداردرجه حرارت 200-60 درجه سانتی گراد
تايمر دارد
سایر مشخصات صفحه نمایش لمسی / پخت بوسیله چرخش هوای گرم / 80 درصد کاهش چربی غذا / قابلیت شست و شوی ظرف داخلی در ماشین ظرفشویی / بوی کمتر در حین پخت در مقایسه با سرخ کن های معمولی
نظر خودتان را بنویسد
  • تنها کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نظر بنویسند