تصویر سرخ کن چندکاره دلونگی مدل FH1100

سرخ کن چندکاره دلونگی مدل FH1100

Delonghi FH1100 Multi Fryer

تولید کننده: delonghi
(اختیاری)
(اختیاری)
۱۱,۸۷۷,۸۰۰ تومان

سرخ کن چندکاره دلونگی مدل FH1100

سرخ‌کن چندکاره‌ی «دلونگی» مدل «‌FH1100» از سری سرخ‌کن‌های بدون روغن یا درواقع کم‌نیاز به روغن این شرکت شناخته شده است. با این دستگاه با‌کیفیت می‌توان غذاهای متنوعی تهیه دید و بر‌خلاف نام دستگاه که سرخ‌کن است امکان تهیه و پخت گستره‌ی زیادی از غذاها با آن میسر است. این مدل نسبت به سایر سرخ‌کن‌های دلونگی ظاهری ساده داشته و نشانگر و نمایشگری روی آن قرار ندارد، ولی مانند تمام مولتی‌فرای‌های دلونگی پارویی داخلی در ظرف اصلی تعبیه شده است تا بسته به نوع غذایی که پخته می‌شود امکان هم‌زدن آرام توسط دستگاه وجود داشته باشد. این مدل دارای المنت در قسمت بالایی است، ولی وجود سیستم اختصاصی‌ SHS‌ دلونگی انتقال دما به تمام نقاط ظرف را ممکن می‌سازد؛ در‌عین‌حال بدنه‌ی دستگاه تمام مدت خنک باقی می‌ماند. دلونگی از تولید و عرضه‌کنندگان برتر لوازم‌خانگی برقی است که به‌خاطر نوآوری و تخصصی کار‌کردن در حوزه‌های مختلف این بازار به‌خوبی شناخته شده و موفقیت‌های آن باعث رضایت مشتریان در سراسر جهان شده است.

معرفی

همه‌ی ما عاشق غذا خوردن هستیم و غذاهای فست‌فودی از خوشمزه‌ترین تفریحات ما هستند. کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که بتواند پیشنهاد چندتکه مرغ سوخاری همراه با مقداری چیپس سیب زمینی را رد کند. غذاهای سرخ‌کرده ذاتا خوشمره‌اند؛ گویا از هم‌نشینی ماده‌ی خام با روغن داغ، طعمی بهشتی در آن‌ها تزریق می‌شود. برای خوردن یک وعده غذای این‌چنینی یا می‌توانید شال و کلاه کنید، به یک رستوران یا فست فود بروید و دلی از عزا دربیاورید. یا اینکه یک سرخ‌کن خانگی تهیه کنید و به این ایده‌ی مادرانه که می‌گوید هر غذایی از نوع خانگی‌اش خوشمزه‌تر است، وفادار بمانید. مدت‌ها است که سرخ‌کن‌‌ها تولید شده‌اند و در تمام این مدت از ایده‌ی ساده‌ی قرار گرفتن حجم زیادی از روغن در مجاورت یک المنت استفاده کرده‌اند. تمام کسانی که این نوع از سرخ‌کن‌ها را در خانه دارند به یک دلیل ساده، به ندرت و شاید سالی یک‌بار از این دستگاه استفاده می‌کنند. دلیل هم این است که باید حجم زیادی از روغن را در هر وعده مورد استفاده قرار داد و روغن حرارت‌دیده را هم در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن باید دور ریخت. سرخ‌کن‌های سنتی به این دلیل اصلا توجیه اقتصادی ندارند و غذای آن‌چنان سالمی هم تحویل نمی‌دهند. مواد غذایی پخت شده در سرخ‌کن سنتی، مقداری زیادی روغن به خود جذب می‌کنند و به راحتی می‌توانند به افزایش کلسترول بد خون منجر شوند.

"ولی اگر بخواهیم همان غذاها را با تخفیف 80 تا 90 درصدی در مضر بودن به بدن‌مان وارد کنیم، تکلیف چیست؟ هیچ! خیلی ساده باید برویم و یک سرخ‌کن کم‌روغن بخریم! سری جدیدی از سرخ‌کن‌ها توسط دلونگی(Delonghi) با نام FH1100 معرفی شده‌است که می‌توانند با مقدار کمی از روغن، کیفیتی مشابه سرخ‌کن‌های غرقابی را ارایه دهند. منظور از سرخ‌کن غرقابی همان سرخ‌کن سنتی است که در آن، مواد غذایی در محفظه‌ای از روغن داغ غوطه‌ور می‌شوند."

طراحی و ساخت

سرخ‌کن FH1100 دارای ابعاد 395x325x270 میلی‌متر است و  وزن نسبتا زیادی دارد و از پلاستیک باکیفیت ساخته شده‌است. حجم محفظه‌ی سرخ‌کن 1.5 لیتر است و برای خانواده‌هایی با جمعیت 2 الی 5 نفره ایدئال محسوب می‌شود. کلید پاور برای روشن کردن دستگاه در قسمت جلو تعبیه شده است و کلید بازکردن محفظه نیز در کنار آن قرار دارد. در قسمت بالای سرخ‌کن FH1100 شیار‌هایی تعبیه شده تا هوا به خوبی در دستگاه جریان داشته باشد. این دستگاه دارای 4 پایه است که سرخ‌کن را به صورت صاف نگه میدارند و از سویی از لیزر خوردن آن جلوگیری می‌کنند. پس از پخت و پز می‌توانید قطعات سرخ‌کن را خارج کنید و برای شست‌و‌شو در داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید. از نقاط قوت طراحی این دستگاه می‌توان به خنک ماندن بدن حین روشن بودن و پخت‌و‌پز است؛ با این ویژگی به‌هیچ وجه دچار سوختگی‌های تصادفی نخواهید شد و از سویی دستگاه طول عمر بالایی خواهد داشت.

کیفیت سرخ‌کن دلونگی

در همین ابتدای کار این حقیقت را برایتان فاش می‌کنیم: از سرخ‌کن FH1100 دلونگی انتظار نداشته‌ باشید آن خوشمزه‌‌گی غذاهای فست‌فودی را به خانه‌تان بیاورد. کیفیت سرخ‌شدن این سرخ‌کن اصلا شبیه به کیفیت مرغ سوخاری و سیب‌زمینی فست‌فودها نیست؛ بلکه تاکید و تمرکز روی سالم‌بودن غذایی است که میل می‌کنید. شما قرار است با تنها یک قاشق مرباخوری روغن، غذایتان را سرخ کنید و ازآنجایی‌که بخش زیادی از طعم غذاهای بیرون مدیون روغن سرشارشان است، طبیعی است که بین طعم‌ها تفاوت وجود داشته ‌باشد و این تفاوت، خیلی هم محسوس است. کاری که سرخ‌کن FH1100 انجام می‌دهد، فقط اسمش سرخ‌کردن است و در عمل، غذا را می‌پزد و به شما تحویل می‌دهد. از این دستگاه علاوه‌بر سرخ‌کردن می‌توان برای پختن، بریان‌کردن و گریل‌کردن هم استفاده کرد.

 این سرخ‌کن برای چه موادی خوب است و با کدام ماده‌ها خروجی مناسبی نمی‌دهد؟ FH1100 را می‌توان برای درست‌کردن یک خوراک سوسیس، ناگت و شنیتسل خیلی خوب استفاده کرد. نه فقط این مواد، بلکه تمام غذاهای نیمه‌آماده و نیمه‌سرخ‌شده با طعمی استثنایی از سرخ‌کن خارج می‌شوند. این اتفاق در مورد سیب‌زمینی نیمه‌آماده و سیب‌زمینی خام به‌وضوح دیده و حس می‌شود: سیب‌زمینی نیمه‌آماده، خیلی تُرد و خوشمزه می‌شود؛ اما در صورت استفاده از سیب‌زمینی تازه‌ی خلال‌شده، گاهی اوقات تعدادی ترد می‌شوند و تعدادی نیمه‌ترد یا نیمه‌خیس بیرون می‌آیند!

FH1100 در سرخ‌کردن مرغ خیلی خوب عمل می‌کند و در عین سرخ‌کردن لایه‌ی بیرون و مغزپخت کردن لایه‌های درونی، رطوبت مرغ را هم حفظ می‌کند. این دستگاه سینه و ران مرغ را خشک نمی‌کند و در تست‌هایمان توانستیم چنین ترکیبی از مرغ را تحویل بگیریم. در حین سرخ‌شدن مرغ، حجم بسیار زیادی از دود از دریچه‌ی هوای سرخ‌کن خارج می‌شود و سراسر محیط آشپزخانه‌ را دود فرامی‌گیرد. به غیر از مرغ می‌توان در مورد ماهی هم چنین کاری را تکرار کرد. ماهی و مواد گوشتی به‌خوبی سرخ می‌شوند؛ اما کدو و قارچ و بادمجان حالتی آب‌پز پیدا می‌کنند و کاملا از کیفیت می‌افتند. ورقه‌های بادمجان و کدو کاملا چروکیده می‌شوند و اصلا آن طراوت و زیبایی ورقه‌های سرخ‌شده در روغن را ندارند. اگر مشکلی با این قضیه ندارید و تنها به سلامت غذایی که میل می‌کنید اهمیت می‌دهید، شاید بتوانید با این موضوع کنار بیایید.

جمع‌بندی

به دنبال یک جواب صادقانه هستید؟ می‌خواهید بدانید بالاخره خرید این دستگاه عقلانی است یا خیر؟ بیایید جمع‌بندی کنیم: سرخ‌کن FH1100 دلونگی یک ابزار ضروری آشپرخانه نیست و بدون آن هم می‌توان زندگی راحتی داشت. این‌طور نیست که فکر کنید با خرید این سرخ‌کن زندگی شیرین‌تری خواهید داشت. تنها به کسانی می‌توان توصیه کرد که حتما یک سرخ‌کن کم‌روغن دلونگی بخرند که روزشان بدون خوردن یک وعده‌ی سرخ‌کردنی شب نمی‌شود و تنها می‌خواهند کمی در هزینه‌ها و مضرات مربوط به روغن سرخ‌کردنی صرفه‌جویی کنند. شاید بتوان با دقت در مصرف روغن و غذاهای سرخ‌کردنی به این مهم توجه بیشتری کرد. در واقع این سرخ‌کن راه‌حل قطعی تهیه‌ی غذاهای سرخ‌کردنی نیست. سرخ‌کن دلونگی باعث ایجاد تنوع در تهیه‌ی غذاهایی می‌شود که خودشان دارای چربی هستند. استفاده‌ی بسیار ناچیز از روغن برای تهیه‌ی غذاهایی مانند سیب‌زمینی سرخ‌کرده هم مانع از مضرات استفاده از روغن به میزان زیاد می‌شود.

به‌ناچار باز هم به موضوع سلامتی پخت بازمی‌گردیم و بحث را با آن خاتمه می‌دهیم. درست است که طعم غذا درون سرخ‌کن‌های مدل FH1100  قابل‌رقابت با سرخ‌کن سنتی نیست؛ اما حداقل خیالتان راحت است که لذت‌بردن از طعم غذا به قیمت تهدیدکردن سلامتی‌تان تمام نخواهد شد. متاسفانه این قانون دنیای ماست که برای هر لذتی، یک عامل بازدارنده وجود دارد و نمی‌توان همه‌ی عوامل متضاد را کنار هم جمع کرد. در نهایت تنها کسانی به سمت خرید این سرخ‌کن گام‌های مطمئنی برمی‌دارند که طعم غذا را در اولویت کمتری نسبت به حفظ سلامتی‌شان قرار می‌دهند و برای حفظ سلامتی‌، یک سرخ‌کن کم‌روغن تهیه می‌کنند. این افراد باید بدانند سرخ‌کن FH1100 دلونگی در میان سرخ‌کن های کم‌روغن بازار جای دارند و از بهترین‌های نوع خود هستند.

سایر مشخصات:
  • همزن خودکار
  • قابلیت شست و شوی قطعات در ماشین ظرفشویی
  • بدنه پلاستیکی
  • درپوش قابل جدا شدن
  • خنک ماندن بدنه حین فعالیت
ظرفيت ماده غذايي 1.5 کیلوگرم
توان 1400 وات
قابليت تفکيک قطعات دارد
صفحه نمايش ندارد
نظر خودتان را بنویسد
  • تنها کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نظر بنویسند