تصویر گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S8| ریپک و رجیستر نشده

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S8| ریپک و رجیستر نشده

حافظه داخلی: 64 گیگابایت *شبکه های ارتباطی: 4G *حس‌گرها: اثرانگشت روی قاب پشتی (FingerPrint|Rear-Mounted) *مقدار RAM: 4 گیگابایت *رزولوشن عکس: 12.0 مگاپیکسل *باتری قابل تعویض: خیر *ویژگی‌های خاص: مناسب بازی بازه‌ی *اندازه صفحه نمایش: 5.5 تا 6.0 اینچ *تعداد سیم کارت: دو

تولید کننده: Samsung
(اختیاری)
(اختیاری)
(اختیاری)
۲۸,۴۷۰,۷۰۰ تومان

پیش از هر چیز به نکات زیر دقت فرمایید:

گوشی تک سیم کارت است.

گوشی ریپک (قاب تعویض) می باشد.

گوشی رجیستر نشده ولی قابلیت رجیستر شدن دارد.

گوشی ها فقط 24 ساعت ضمانت بازگشت دارند.

نقد و بررسی اجمالی

پس از شایعات فراوان، سرانجام گوشی موبایل «سامسونگ گلکسی اس 8 » (Samsung Galaxy S8) با مشخصات فنی کم‌نظیری که تنها در محصولات همین شرکت قابل‌رویت هستند، معرفی شد. پردازنده‌ی قدرتمند، نمایشگر بزرگ با کیفیت بسیار بالا، دوربین‌های اصلی و سلفی با عملکرد فوق‌العاده از جمله این امکانات هستند که گلکسی اس 8 را در زمره‌ی محصولات کارآمد بازار قرار می‌دهند. یار همیشگی محصولات سامسونگ، فناوری Super AMOLED، این بار در نمایشگری 5.8اینچی به خدمت گرفته شده است که با تراکم پیکسلی 570 پیکسل بر اینچ، از نظر وضوح و شفافیت در رده‌ی بالایی قرار می‌گیرد. سامسونگ برای نمایشگر محصول جدیدش، نسل پنجم از محافظ گوریلا گلس را انتخاب کرده و گواهی‌نامه‌ی IP68 را برای محافظت از بدنه‌ی گلکسی اس 8 در مقابل گردوغبار و آب تا عمق 1.5 متر و به مدت 30 دقیقه برگزیده است. اگر مشخصات دیگر این نمایشگر مانند قابلیت دریافت تا 10 لمس هم‌زمان، برخورداری از نمایشگر همیشه‌روشن و فناوری سنجش فشار لمس را کنار بگذاریم، نمی‌توانیم قابلیت بالای این نمایشگر را در تماشای فیلم و وب‌گردی در کنار پشتیبانی این محصول از شبکه‌ی 4G Cat16 با سرعت دانلود 1024 مگابیت بر ثانیه نادیده بگیریم. اس 8 هم همانند همتایان پیشین خود، با دو پردازنده‌ی اسنپدراگون و اگزینوس در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت که نسخه‌ی اسنپدراگون آن تنها منحصر به کشور آمریکاست. نسخه‌ی اگزینوس این محصول با تراشه‌ی اگزینوس 8895 عرضه می‌شود که با پردازنده‌ی هشت‌هسته‌ای‌اش با سرعتی مثال‌زدنی، به پردازش اطلاعات خواهد پرداخت و قدرتی بسیار بالا را ارائه خواهد کرد. در کنار این مجموعه‌ی سخت‌افزاری، 4 گیگابایت رم هم وجود دارد که در مقایسه با گلکسی اس 7 افزایش نیافته است. این محصول با داشتن حافظه‌ی داخلی 64 گیگابایت می‌تواند تا حد زیادی، پاسخگوی نیاز کاربران در ذخیره‌سازی اطلاعات و فایل‌های صوتی و تصویری موردنیازشان باشد. بااین‌حال قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی هم در اس 8 در نظر گرفته شده است که می‌تواند این فضا را تا 256 گیگابایت دیگر افزایش دهد. البته باید بدانید کاربرد شیار دوم برای سیم‌کارت و کارت حافظه‌ی جانبی مشترک است و در صورت استفاده از یکی، استفاده از دیگری امکان‌پذیر نخواهد بود. شاید دوربین اصلی اس 8 در مقایسه با محصولات دیگر سامسونگ، در عدد مگاپیکسل کم‌فروغ‌تر باشد؛ اما با توجه به دریچه‌ی دیافراگم و سایز سنسورش، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. این در حالی است که سامسونگ در دوربین محصول جدیدش، تغییر چندانی ایجاد نکرده و دوربینی با همان مشخصات اس 7 به کار گرفته است. این دوربین به لرزش‌گیر اپتیکال تصویر هم مجهز شده است تا هیچ‌چیز از جمله لرزش دست نتواند کیفیت تصاویر شما را تحت‌تاثیر قرار دهد. دوربین سلفی گلکسی اس 8، سنسوری 8مگاپیکسلی با دریچه‌ی دیافراگم باز‌تر دارد که حالا می‌تواند نور بیشتری جذب کرده و درنتیجه تصاویر بهتری ثبت ‌کند. در نهایت باید اشاره کنیم که در کنار تمامی این امکانات، باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی از نوع لیتیوم یون زیر قاب پشتی اس 8 وجود دارد که می‌تواند با قدرت زیاد، به تأمین انرژی این محصول بپردازد.

نقد و بررسی تخصصی

چندسالی می‌شود که عادت کرده‌ایم، گوشی‌های سامسونگ را از روی کلید‌های زیر نمایشگرشان بشناسیم؛ اما گلکسی اس ۸ با اینکه همان زبان طراحی گوشی‌های جدید سامسونگ را دارد، معادلاتمان را در مورد گوشی‌های سامسونگ به هم زد. نمایشگری کشیده و براق که رنگ‌ها در آن دلربایی می‌کنند، تمام چیزی است که قاب جلویی اس ۸ را پوشانده است. علاوه‌بر سنت‌شکنی به‌موقع سامسونگ در اس ۸، این گوشی را می‌توان مظهر طراحی لوکس برای گوشی‌های هوشمند این روزهای بازار دانست. زیبایی تنها بخشی از چیزی است که قرار است اس ۸ به رخ بکشد؛ در پس این ظاهر زیبا، سامسونگ برای سورپرایز کردنتان، ویژگی‌هایی را قرار داده است که در موردشان بیشتر خواهید خواند.

 

صفحه‌نمایش؛ بلندترین، عریض‌ترین و روشن‌ترین

اوج شاهکار گلکسی اس ۸ نمایشگری بوده که سامسونگ برای لوکس و بی‌نظیرشدنش، سبک و سنگین‌های زیادی انجام داده است. به‌ نظر می‌رسد این شرکت زمان زیادی صرف کرده است برای توسعه، بهبود و رسیدن به چیزی که حالا سامسونگ به آن افتخار ‌کند. تقریبا سه سال پیش که برای اولین بار نوت اج به بازار عرضه شد، طراحی آن برایمان مثل ایده‌ی خام بود؛ اما امروز در گلکسی S8، سامسونگ اوج هنر و خلاقیتش را به کار گرفته تا نمایشگری بزرگ را در قابی کوچک جا دهد.

اس ۸ حاصل تمام تجربیات سامسونگ در این سه سال، برای بهبود استفاده از نمایشگر خمیده در گوشی‌هاست. خمیدگی در اس ۸ آن‌قدر زیاد نیست که آزاردهنده باشد و هنگام کار با گوشی باعث شود صفحه‌ی لمسی کارایی درستی نداشته باشد؛ درعین‌حال، این خمیدگی آن‌قدر هم کم نیست که مثل بلک‌بری Priv اصلا به چشم نیاید. مقدار این خمیدگی دقیق، منطقی و کافی است تا علاوه‌بر جذابیت دیداری، کارایی مناسبی هم داشته باشد. نمایشگر S8 به‌حدی کشیده است که تقریبا نسبت دوبه‌یک دارد؛ این کشیدگی علاوه‌بر اینکه جلوه‌ی لوکسی به گوشی داده، باعث شده نمایشگر اس ۸ عریض‌تر از هر گوشی مشابه دیگری باشد؛ همچنین بلندتر هم شده است تا کمک ‌کند در هر حالتی، محتویات بیشتری در نمایشگر اس ۸ نمایش داده شود.

این نمایشگر در هر حالت و به‌خصوص در وب‌گردی، تماشای فیلم و عکس، جست‌وجو و حتی در منوی دوربین، شما را شگفت‌زده می‌کند. اگر برفرض، دوربین سامسونگ گلکسی S8 تصاویر مزخرفی هم ثبت کند که این اتفاق پیش نخواهد آمد، باز این نمایشگر تصاویر را طوری نشانتان می‌دهد که کم‌و‌کاستی‌های بخش دوربین جبران شود.

 

لبه‌های خمیده‌ی نمایشگر اس ۸ برای استفاده به‌عنوان میان‌بر جهت رسیدن به برنامه‌های موردعلاقه، اطلاعات تماس افرادی که بیش از هر کسی با آن‌ها سروکار دارید یا نمایش اطلاعات جامع مثل آب‌و‌هوا و اخبار موردنظرتان، کاربرد دارد.

تنها مورد آزاردهنده‌ی نمایشگر‌های اولد (OLED) دیدن دشوار محتویات، زیر نورهای شدید و مستقیم بود که در اس ۸ با درنظرگرفتن چند نیت (nit) بیشتر و یک مرحله‌ی اضافی برای روشنایی نمایشگر حل شده است.

پنل اولد، لبه‌های خمیده، تراکم 580 پیکسل بر اینچ، اندازه‌ی 5.8اینچی در مدل گلکسی اس ۸، لمس فشاری، روشنایی و کشیدگی بیشتر؛ همه در کنار هم جمع شده‌اند تا سامسونگ ثابت کند می‌تواند بهترین نمایشگرهای دنیا را بسازد و بهترین تکنولوژی‌ها را در آن‌ها قرار دهد تا نهایتِ کارایی را برای کاربران داشته باشند.

برخلاف اس ۷، محتویاتی که در لبه‌های خمیده نمایشگر، نمایش داده می‌شود، دقیقا مثل بقیه بخش‌های نمایشگر، رنگ و نور دارد و دیدن محتویات‌شان از زوایا با مشکل همراه نیست.

در بخش تنظیمات نمایشگر هم گزینه‌هایی مثل امکان تغییر سایز فونت، تغییر نوع نمایش رنگ‌ها، امکان استفاده از فیلتر زرد و آبی، تغییر محتویاتی که در لبه به نمایش درمی‌آیند و تغییر قیافه‌ی کلید‌های مجازی زیر نمایشگر وجود دارد. اما دو موردی که توجهمان را جلب کردند، امکان تغییر رزولوشن نمایشگر و همچنین اجازه‌دادن به برنامه‌های مختلف برای اجراشدن به‌صورت تمام‌صفحه بود که وجود آن‌ها برای چنین نمایشگری، واقعا لازم به نظر می‌رسید.

طراحی و ساخت؛ سنت‌شکن

با واژه‌ی «لوکس» شروع می‌کنیم که مناسب‌ترین صفت برای توصیف طراحی کلی این گوشی بزرگ است. تقریبا تمام قاب جلویی گوشی را نمایشگرش پر کرده است؛ به صورتی که تنها چیزی در حدود ۷ میلی‌متر با لبه‌های بالا و پایین گوشی فاصله دارد. این میزان فاصله معمولا در گوشی‌های دیگر، در لبه‌های راست و چپ دیده می‌شود!

البته سنت‌شکنی سامسونگ در حذف کلید‌های کنترلی زیر نمایشگر در اس ۸ را از طرفی باید ستود و از طرفی ملامت کرد. این مورد می‌توانست خیلی زودتر و در طول هفت سال گذشته اتفاق بیفتد؛ اما ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است. این سنت‌شکنی به بهترین شکل ممکن در پرچم‌دار جدید سامسونگ اتفاق افتاده؛ طوری که تمام طراحی گوشی را دستخوش تغییرات بزرگی کرده است.

زیبا، خیره‌کننده، چشم‌نواز و لوکس صفت‌هایی هستند که باید برای توصیف طراحی گلکسی اس ۸ از آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

در گلکسی اس ۸، لبه‌های راست و چپ تنها دو میلی‌متر با فلز شاسی اصلی فاصله دارند. برخلاف بسیاری از سازندگان از جمله اپل، سامسونگ برای اتصال شاسی اصلی به قاب‌های جلو و پشت، از هیچ پلاستیک اضافه‌ای استفاده نکرده است. شکاف‌های بین قاب‌ها و شاسی فلزی هم به‌قدری ماهرانه پر شده‌اند که کاربر اصلا احساس نخواهد کرد این قسمت‌ها جدا از هم هستند. با وجود حسگر‌های مختلف، در این گوشی حفره‌های بالای نمایشگر بسیار زیاد هستند؛ سامسونگ پنل جلویی را در تمام رنگ‌ها، مشکی در نظر گرفته تا طراحی قاب جلویی زیبایی خود را از دست ندهد.

تنها برآمدگی کم دوربین که در گلکسی اس ۷ شاهدش بودیم، در این گوشی کاملا از بین رفته است و روی قاب پشتی، هیچ پستی‌وبلندی به چشم نمی‌خورد. قاب پشتی یکپارچه بوده و روی آن محافظی از جنس گوریلا گلس کشیده شده است تا دربرابر ضربه‌های احتمالی، مقاومت داشته باشد. لبه‌های کناری پشت گوشی دقیقا خمیدگی برابری مثل لبه‌های نمایشگر دارند.

با اینکه گوشی ابعاد بزرگی دارد و قاب پشتی آن از شیشه ساخته‌ شده، اما به لطف لبه‌های خمیده‌ی قاب پشتی و جلویی و معماری مناسب عناصر داخلی، کنترل گوشی ساده ‌شده است و می‌توانید به‌راحتی با یک دست آن را کنترل کنید. همچنین در مدل کوچک‌تر، امکان دسترسی به تمامی نقاط نمایشگر با یک دست امکان دارد و نمایشگر کشیده‌ی S8 را به S8 پلاس برتری می‌دهد. نکته‌ی منفی قابل‌توجه در طراحی اس ۸، قرارگیری حسگر اثرانگشت کنار دوربین اصلی و بالاتر از حد معمول بوده که دسترسی و استفاده‌ی ساده از آن را دشوار کرده است. در هر بار استفاده از این حسگر، باید توجه داشته باشید انگشتتان روی لنز دوربین نرود.

برخلاف گوشی‌های قبلی سامسونگ، این بار شاسی اصلی از فلزی براق ساخته‌ شده که جلوه‌ی بسیار زیبایی به گوشی داده است.

هوش و امنیت؛ منحصربه‌فرد

 

این‌ها از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد انسان هستند که امکان کپی‌کردنشان وجود ندارد. گلکسی اس ۸ با استفاده از این موارد منحصربه‌فرد، شما را در کسری از ثانیه شناسایی کرده و قفل گوشی را برایتان باز می‌کند. البته این تمام ماجرا نیست؛ بلکه می‌توانید پوشه‌ای از اطلاعات خصوصی داشته باشید که تنها با عنبیه‌ی چشمتان آنلاک شود تا مکانی امن و نزدیک برای نگهداری از شخصی‌ترین فایل‌هایتان داشته باشید.

اثرانگشت، عنبیه‌ی چشم و چهره روش‌هایی هستند که S8 به کمک آن‌ها شما را می‌شناسد.

سخت‌افزار، سیستم‌عامل و کارایی؛ چند پله بالاتر، چند نانومتر پایین‌تر

حالا نوبت به مشخصات گلکسی اس ۸ می‌رسد. استفاده از تراشه‌ای با معماری جدید، بازده بالا، مصرف کم و اندازه‌ی کوچک‌تر چندسالی در رأس اهداف بلندمدت سامسونگ قرار گرفته است؛ همین هدف‌ها باعث شده‌ سامسونگ گوشی‌های تاپ خود را با تراشه‌ای اختصاصی عرضه کند که توسط خودش طراحی و تولید می‌شوند.

این تراشه علاوه‌بر بازده بالا و مصرف خیلی کم، با هشت هسته‌ی قدرتمند در کنار چهار گیگابایت رم، قدرتی خارق‌العاده به اس ۸ داده که بتواند هر بازی و برنامه‌ای را به‌راحتی و بدون هیچ مشکل و مکثی اجرا کند.

در اس ۸ امکاناتی سخت‌افزاری وجود دارد که برای اولین بار عرضه‌ شده‌اند؛ بلوتوث نسخه‌ی ۵ که به پروفایل صوتی جدیدی برای انتقال صدا مجهز شده، یکی از آن‌‍‌هاست. امکان اتصال به شبکه‌های ۴G  با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه هم در این گوشی وجود دارد که به نظر می‌رسد درحال‌حاضر در کشورمان کارایی نداشته باشد. خروجی صدای ۳۲بیتی با نرخ ۳۸۴ کیلوهرتز همراه با هدفون‌های AKG، تجربه‌ی جذاب و کم‌نظیری برای کاربران ایجاد می‌کند. سامسونگ DeX نام وسیله‌ی جانبی سامسونگ است که امکان اتصال گوشی را به مانیتوری بزرگ‌تر برای انجام کارهای روزمره فراهم می‌کند. از همه مهم‌تر دستیار صوتی «بیکسبی» (Bixby) است که می‌تواند رقیبی برای سیری و دستیار صوتی گوگل باشد؛ اما هنوز اطلاعات دقیقی از نوع کارکرد آن نداریم؛ چراکه هم‌زمان با عرضه‌ی رسمی اس ۸ فعال می‌شود.

S8 لقب قوی‌ترین گوشی اندرویدی بازار را مدیون تراشه‌‌ای ۱۰ نانومتری است که معماری و طراحی آن به‌طور اختصاصی توسط سامسونگ انجام ‌شده.

از دیگر قابلیت‌های این گوشی می‌توان به امکاناتی مثل شارژ سریع، شارژ بی‌سیم و باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی  (در مدل گلکسی اس ۸ پلاس) که به‌راحتی برای شارژدهی ترکیبی تا یک‌‌ونیم روز کافی به نظر می‌رسد، اشاره کرد. همچنین این گوشی به اندروید نسخه‌ی ۷٫۰ همراه با رابط کاربری جدید سامسونگ مجهز شده است. این رابط کاربری نه‌تنها طراحی بهتری دارد، بلکه به‌خوبی امکانات سخت‌افزاری جدید اس ۸ را پوشش می‌دهد و مخصوص همین گوشی بازطراحی شده است.

دوربین؛ تکرار موفق

اگرچه دوربین گلکسی اس ۸ روی کاغذ تفاوت زیادی با پرچم‌دار قبلی این شرکت ندارد، در عمل تغییرات کوچکی به خود دیده که خط سیر دوربین گوشی‌های سامسونگ را چندپله‌ای بالاتر برده است.

برای این دوربین، از جدیدترین سنسور سونی (IMX333 Exmor RS) استفاده ‌شده است که در مقایسه با سنسور دوربین سامسونگ گلکسی S7 پیشرفت‌هایی دارد. این سنسور،‌ پیکسل‌ها و سایز بزرگ‌تری در مقایسه با نسخه‌ی قبلی دارد که کمک می‌کنند تصاویر بهتری ثبت شود.

تصاویری ۸مگاپیکسلی با نسبت ۱۸٫۵:۹ که تمام نمایشگر را پر می‌کند، نهایت لذت‌بردن از عکاسی با گوشی است. دوربین اصلی اس ۸ می‌تواند با نهایت سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه و با کیفیت HD فیلم‌برداری کند که خروجی فوق‌العاده خوب و قابل‌قبولی دارد. جدا از این مورد، دوربین اصلی دقیقا مثل دوربین اس ۷ به فوکوس اتوماتیک با فناوری پیکسل دوگانه (فوکوس روی سوژه‌ی عکاسی در کسری از ثانیه)، فلش LED، دریچه‌ی دیافراگم f/1.7 (کمک به ثبت تصاویر با روشنایی بیشتر)، قفل‌کردن فوکوس روی سوژه‌ای خاص و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر هوشمند مجهز شده است تا نهایت کیفیت ممکن را در خروجی‌های عکس و فیلم داشته باشد.

سنسور جدید دوربین اس ۸ و صفحه‌نمایش عریض اس ۸، ترکیبی بی‌نظیر در عکاسی موبایل دارند.

همه‌ی این ویژگی‌های ریزودرشت کنار هم جمع شده‌اند تا تصاویر ثبت‌شده با سامسونگ گلکسی S8 کم‌نظیر باشند و بتوان در هر شرایط نوری و محیطی، روی دوربین این گوشی حساب کرد. تصاویر مجموعه‌ی دوربین این گوشی شفاف هستند، همچنین تراز سفیدی صحیح، نور مناسب و نهایتِ فوکوس را روی سوژه‌های عکاسی شما دارند. با اطمینان می‌توان گفت تصاویر گرفته‌شده با اس ۸ در مقایسه با تمام گوشی‌های موجود در بازار، نقص کمتری دارند.

ماجرای پیشرفت دوربین در اس ۸ به دوربین اصلی ختم نمی‌شود و به دوربین سلفی هم کشیده شده است. دوربینی سلفی اس ۸ هم از سنسور شرکت سونی استفاده کرده و به ثبت تصاویری شفاف منجر می‌شود. دوربین سلفی سنسوری ۸مگاپیکسلی دارد، دریچه‌ی دیافراگم آن f/1.7 است و تصاویری با پیکسل‌های درشت‌تر از قبل ثبت می‌کند. دو نکته‌ی جالب در مورد این دوربین، مجهزشدنش به فوکوس اتوماتیک و لنز عریض ۸۰درجه‌ای است که همیشه صورت شما را تشخیص داده و تصاویر عجیب‌و‌غریبی در خروجی به شما تحویل می‌دهد.

جمع‌بندی

با تمام قابلیت‌های بزرگ و کوچکی که همراه با گلکسی اس ۸ رونمایی شده‌اند، می‌توان گفت این گوشی بهترین چیزی است که سامسونگ می‌توانست پس از تجربه‌ی تلخ نوت ۷ معرفی کند. سنت‌شکنی در طراحی‌، استفاده از حسگر عنبیه، طراحی کاملا لوکس با استفاده از شیشه و فلز، صفحه‌نمایشی که نگاه‌ها را خیره می‌کند و از همه مهم‌تر قابلیت‌هایی جدید مثل DeX و Bixby همه نشان از هدف‌گیری سامسونگ برای رسیدن به بالاترین فروش در سال جاری دارند.

 

مشخصات فنی Samsung Galaxy S8 G950FD Dual SIM Mobile Phone

مشخصات کلی

  • ابعاد
    8 × 68.1 × 148.9 میلی‌متر
  • توضیحات سیم کارت
    سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
  • وزن
    149 گرم
  • ساختار بدنه
    مجهز به حس‌گر اثر انگشت (Fingerprint Sensor)
  • فلز و شیشه (محافظ گوریلا گلس 5 روی قاب پشتی)
  • کاربرد شیار دوم برای سیم‌کارت یا کارت حافظه‌ی جانبی
  • دارای گواهینامه IP68 مقاوم در برابر گرد و غبار و آب تا عمق 1.5 متر و به مدت 30 دقیقه
  • ویژگی‌های خاص
    مقاوم در برابر آب , مناسب عکاسی , مجهز به حس‌گر اثرانگشت , مناسب عکاسی سلفی , مناسب بازی
  • تعداد سیم کارت
    دو سیم کارت

پردازنده

  • تراشه
    Exynos 8895 Octa Chipset
  • پردازنده‌ی مرکزی
    Quad-Core + Quad-Core CPU
  • نوع پردازنده
    64 بیت
  • فرکانس پردازنده‌ی مرکزی
    2.3 و 1.7 گیگاهرتز
  • پردازنده‌ی گرافیکی
    Mali G71 MP20 GPU

حافظه

  • حافظه داخلی
    64 گیگابایت
  • مقدار RAM
    4 گیگابایت
  • پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
    microSD
  • حداکثر ظرفیت کارت حافظه
    256 گیگابایت

صفحه نمایش

  • صفحه نمایش رنگی
    بله
  • صفحه نمایش لمسی
    بله
  • فناوری
    Super AMOLED
  • بازه‌ی اندازه صفحه نمایش
    5.5 تا 6.0 اینچ
  • اندازه
    5.8 اینچ
  • رزولوشن
    2960 × 1440
  • تراکم پیکسلی
    570 پیکسل بر هر اینچ
  • محافظت
    Corning Gorilla Glass 5
  • تعداد رنگ
    16 میلیون رنگ
  • سایر قابلیت‌ها
    قابلیت دریافت تا 10 لمس همزمان
  • مجهز به نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)
  • مجهز به فن آوری سنجش فشار لمس (3D Touch) (در کلید خانه)

ارتباطات

  • شبکه های ارتباطی
    2G , 3G , 4G
  • شبکه 2G
    GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
  • برای هر دو سیم کارت
  • شبکه 3G
    HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
  • HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه
  • شبکه 4G
    LTE
  • LTE از نوع Cat16 با سرعت دانلود 1024 مگابیت بر ثانیه و آپلود 150 مگابیت بر ثانیه
  • فن‌آوری‌های ارتباطی
    GPRS , EDGE , Wi-Fi , بلوتوث , NFC
  • رادیو
    ندارد
  • Wi-Fi
    Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac
  • Dual-band, Wi-Fi Direct, Hotspot
  • فن‌آوری مکان‌یابی
    A-GPS , GLONASS , Beidou|BDS , GALILEO
  • بلوتوث
    نسخه‌ 5.0
  • A2DP, LE, apt-X
  • درگاه ارتباطی
    USB Type-C 1.0

دوربین

  • دوربین
    بله
  • رزولوشن عکس
    12.0 مگاپیکسل
  • فناوری فوکوس
    Phase Detection
  • فلش
    LED
  • قابلیت‌های دوربین
    دارای دریچه‌ی دیافراگم f/1.7
  • فاصله کنونی لنز 26 میلی‌متر (Focus Length 26 mm)
  • سایز سنسور 1/2.5 اینچ (''Sensor Size 1/2.5)
  • ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز 1.4 میکرومتر (1.4µm Pixel Size)
  • قابلیت عکاسی با رزولوشن 9 مگاپیکسل و فیلمبرداری 4K همزمان (Simultaneous HD video and image recording)
  • مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر (Optical Image Stabilization)
  • قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)
  • قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus)
  • قابلیت تشخیص چهره و لبخند (Face and Smile Detection)
  • قابلیت عکاسی پانوراما (Panorama)
  • قابلیت عکاسی HDR اتوماتیک
  • قابلیت فیلمبرداری HDR
  • قابلیت فیلمبردارای هم‌زمان با هر دو دوربین (Dual-video Recording)
  • فیلمبرداری
    رزولوشن 2160 × 3840 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (2160p@30FPS)
  • رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 60 فریم بر ثانیه (1080p@60FPS)
  • دوربین سلفی
    دارای سنسور با رزولوشن 8 مگاپیکسل
  • مجهز به فناوری فوکوس اتوماتیک (Autofocus)
  • دارای دریچه‌ی دیافراگم f/1.7
  • قابلیت استفاده از هر دو دوربین در هنگام مکالمه تصویری (Dual Video Call)
  • قابلیت عکاسی HDR اتوماتیک
  • فیلمبرداری با رزولوشن 1440 × 2560 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1440p@30FPS)

صدا

  • بلندگو
    دارد
  • خروجی صدا
    جک 3.5 میلی‌متری

امکانات نرم افزاری

  • سیستم عامل
    Android
  • نسخه سیستم عامل
    Nougat 7.0
  • پشتیبانی از زبان فارسی
    بله
  • منوی فارسی
    دارد
  • قابلیت‌های نرم‌افزاری
    MMS , ایمیل , مرورگر HTML5 , قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس , قابلیت نمایش فایل‌های متنی PDF , برنامه ویرایش عکس , سرویس‌های گوگل شامل Google Search, Google Maps, Gmail و YouTube , قابلیت استفاده از سرویس شبکه‌های اجتماعی
  • دفترچه تلفن
    با امکان افزودن مخاطب به تعداد بی‌نهایت
  • موسیقی
    MP3 , eAAC , WAV , Flac
  • ویدیو
    MP4 , DivX , XviD , H.265
  • ضبط صدا
    بله

سایر مشخصات

  • حس‌گرها
    قطب‌نما (Compass) , شتاب‌سنج (Accelerometer) , مجاورت (Proximity) , فشارسنج (Barometer) , شمارنده ضربان قلب (Heart Rate) , سنجش اکسیژن خون (SPO2) , ژیروسکوپ (Gyro) , عنبیه چشم (Iris Scanner) , اثرانگشت روی قاب پشتی (FingerPrint|Rear-Mounted)
  • باتری قابل تعویض
    خیر
  • مشخصات باتری
    باتری از نوع لیتیوم-یون با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعت
  • سایر قابلیت‌ها
    قابلیت شارژ سریع باتری (Fast Battery Charging)
  • دارای سیستم پرداخت سامسونگ (Samsung Pay)
  • پشتیبانی از شبکه‌ی بی‌سیم ANT+
  • مجهز به دستیار صوتی سامسونگ (Bixby voice assistant)
  • قابلیت پشتیبانی از Samsung Dex به منظور نمایش محتویات گوشی بر روی دسک ‌تاپ
  • مجهز به رابط کاربری Samsung TouchWiz UI
  • خروجی صدا با کیفیت 32بیت/ 384کیلوهرتز
  • قابلیت حذف صدا‌های مزاحم هنگام مکالمه با استفاده از میکروفون دوم (Active Noise Cancellation With Dedicated Mic)
  • کالاهای دارای گارانتی 18 ماهه هماهنگ پردازش تا 1399/6/8 اعتبار دارند
  • اقلام همراه گوشی
    دفترچه‌ راهنما , کابل USB , شارژر , هندزفری
 
نظر های موجود
آیا این نظر مفید بود؟
۰
۰
اصل
چطوری اعتماد کنم ک این گوشی اصله یا نه؟
چون یکم از جاهای دیگه پایین تر میدید.
خرید حضوری دارید؟
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

گوشی اصل ولی ریپک هست که بزرگ هم نوشته شده، بله استان خوزستان هندیجان
،

آیا این نظر مفید بود؟
۰
۰
هزینه ی پست
هزینه ی پست هم دارد
نظر خودتان را بنویسد
  • تنها کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نظر بنویسند